Case Study Research : Core Skills in Using 15 Genres (2ND)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Case Study Research : Core Skills in Using 15 Genres (2ND)

  • ウェブストア価格 ¥21,993(本体¥19,994)
  • Emerald Group Publishing Limited(2016/12発売)
  • 外貨定価 US$ 106.99
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 995pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 552 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781785604614
  • DDC分類 001.42

Full Description

Case Study Research: Core Skills in Using 15 Genres examines the processes involved in conducting case research in a number of genres including participant observation, fuzzy set social science, system dynamics, decision systems analysis, forced metaphor elicitation technique, ethnographic decision tree modeling, mapping strategic thinking, the historical method, storytelling research and conversational analysis. The book reviews and applies the best literature on case study methods from a number of disciplines providing a strong rationale for adopting case study research methods alone or in mixed-methods. This fully revised and updated second edition employs a broad and deep coverage of multiple case study research genres to comprehensively explore the topic.

Contents

Preface 1. Building Theory from Case Study Research 2. Bridging the Chasm between Survey and Case Study Research 
3. Storytelling Theory and Research 
4. Creating Visual Narrative Art for Decoding Stories 
5. Subjective and Confirmatory Personal Introspection 
6. Overcoming the Illusion of Conscious Will and Self-Fabrication 
7. Using the Forced Metaphor-Elicitation Technique (FMET) in Subjective Personal Introspections about Self 
8. Surfacing Executives Interpretations of Self and the Roles of Co-Workers in Enacting Front and Back Stage Strategies 
9. Personal Exchanges, Social Behavior, Conversation Analysis, and Face-To-Face Talk 
10. Exchange (Talk) Behavior in Natural Settings: An Exposition of Variable Based Analysis of Case Study - Arch G. Woodside and James L. Taylor 207 
11. Constructing Thick Descriptions of Marketers' and Buyers' Decision Processes in Business-to-Business Exchange Relationships 
12. Case Study Research on Means-End Laddering Chains 
13. Building in Degrees of Freedom Analysis in Case Study Research: Empirical Positivistic Testing of Data to Alternative Theories 
14. Applying the Long Interview in Case Study Research 
15. Tipping-Point Modeling in Case Study Research 
16. Participant Observation Research in Organizational Behavior 
17. Systems Thinking and System Dynamics Modeling 
18. Visualizing Matching Generalizing: Case Identification Hypotheses and Case-Level Data Analysis 
19. Fuzzy Set Social Science and Qualitative Comparative Analysis 
20. Constructing Cased-Based Macro Models: Cultures' Consequences on Entrepreneurship, Innovation, and Quality-of-Life - Arch G. Woodside, Pedro Mir Bernal and Alicia Coduras 433 
21. Conclusions: Principles for Doing Case Study Research 
References
Subject Index

最近チェックした商品