サービス・イノベーションの調査法<br>Research Methods in Service Innovation (Services, Economy and Innovation series)

個数:
  • ポイントキャンペーン

サービス・イノベーションの調査法
Research Methods in Service Innovation (Services, Economy and Innovation series)

  • ウェブストア価格 ¥30,933(本体¥28,121)
  • Edward Elgar Publishing Ltd(2017/02発売)
  • 外貨定価 UK£ 104.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,405pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781785364853
  • DDC分類 338.4700068

Full Description

Research Methods in Service Innovation provides an essential methodological toolbox for researchers, students and practitioners interested in better understanding innovation and improving innovation processes in service organisations. Each chapter presents a specific method, introduces its theoretical foundations, explains its practical application, and provides examples and suggestions for its implementation. The methods described include original and innovative methodological approaches, such as technology-oriented scenario analysis, experiments and laddering, as well as critical incident techniques, social network analysis, blogs, visual techniques, narratives and future workshops. Together, the chapters encourage readers to understand service innovation research as a process that requires creative methodological thinking. The book adapts various methods and processes from different areas of research, and evaluates their strengths, limitations and possible applications in specific areas of service innovation.

Researchers and academics will find this collection to be an essential state-of-the-art resource for research in the fields of service innovation and innovation in general. The book will also appeal to practitioners and consultants dealing with both public and private service organisations.

Contributors include: C. Forder, L. Fuglsang, N.N. Grünbaum, A.V. Hansen, F. Lapenta, J.K. Møller, A.R. Olesen, A. Scupola, F. Sørensen, J. Sundbo

Contents

Contents:

1. Service Innovation Research Methods
Flemming Sørensen and Francesco Lapenta

2. Quantitative Measurement Instruments: A Case of Developing a Method for Measuring Innovation in Service Firms
Jon Sundbo

3. The Critical Incident Technique and Everyday Innovation
Lars Fuglsang

4. Laddering Method in Service Innovation Research
Niels Nolsøe Grünbaum

5. Narratives as Driver for Co-Creating New Stories of Service
Anne Vorre Hansen

6. Mapping Innovation Processes: Visual Techniques for Opening and Presenting the Black Box of Service Innovation Processes
Anne Rørbæk Olesen

7. Interpretivist Analyses of Social Networks of Service Innovation
Jørn Kjølseth Møller and Flemming Sørensen

8. The Role of Social Media Data for Research on User Driven Innovation
Ada Scupola

9. Using Technology Oriented Scenario Analysis for Innovation Research
Francesco Lapenta

10. Using Future Workshops for Idea Generation in Engaged Service Innovation Research
Ada Scupola

11. Service Innovation Field Experiments: Developing and Testing New Innovation Processes
Flemming Sørensen

12. Service Innovation in Complex Research Projects: Learnings from Working Within a Triple Helix Framework
Claire Esther Staddon Forder

Index

最近チェックした商品