革命後のイラン映画<br>Iranian Cinema Uncensored : Contemporary Film-makers since the Islamic Revolution

個数:

革命後のイラン映画
Iranian Cinema Uncensored : Contemporary Film-makers since the Islamic Revolution

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781784534189
  • DDC分類 791.430233092255

Full Description

The New Iranian Cinema is considered by many to be the most fascinating cultural phenomenon produced within the Islamic Republic of Iran. Containing twelve first-hand interviews with the most renowned film-makers living and working in contemporary Iran, this book provides insights into film-making within a society often at odds with its rulers. Reflecting upon the 1979 revolution and its influence on their work, as well as the effect of their films on Iranian audiences, film-makers such as Abbas Kiarostami and Jafar Panahi highlight the key issues surrounding the reception of Iranian cinema in the West and also its role in the development of Iran's global image. Through these conversations Shiva Rahbaran reveals that the seeds of the New Iranian Cinema were sown long before the revolution, and that Iranian film-makers gave rise to a cinema which became a global phenomenon despite censorship, sanctions and political isolation.

Contents

Introduction: New Iranian Cinema in its Cultural, Historical and Political Context
1. Mohammad Beheshti: The Role of Post-Revolutionary Institutions in the Development of Iranian Cinema
2. Bahram Beyzaie: The Myth of Revolutionary Cinema
3. Abbas Kiarostami: Where is the Revolution?
4. Dariush Mehrjui: Islamic Ideology and Post-revolutionary Intellectual Films
5. Bahman Farmanara: Exporting New Iranian Cinema
6. Rakhshan Bani-Etemad: Cinema as a Mirror of the Urban Image
7. Majid Majidi: The Revolution and the Cleansing of Film Farsi
8. Jafar Panahi: Cinema and Resistance
9. Tahmineh Milani: New Iranian Cinema and the Education of the Masses
10. Ebrahim Hatamikia: Cinema, War and Peace
11. Mohsen Makhmalbaf: An Interview That Never Was
Notes
Index