Metaliteracy : Reinventing information literacy to empower learners

個数:

Metaliteracy : Reinventing information literacy to empower learners

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 250 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783300129
  • DDC分類 028.7

Full Description

This new book presents a comprehensive structure for information literacy theory that will help your students grasp an understanding of the critical thinking and reflection required to engage in technology spaces as savvy producers, collaborators, and sharers. Today's learners communicate, create, and share information using a range of information technologies such as social media, blogs, microblogs, wikis, mobile devices and apps, virtual worlds, and MOOCs. In their new book, respected information literacy experts Mackey and Jacobson present a comprehensive structure for information literacy theory that builds on decades of practice while recognizing the knowledge required for an expansive and interactive information environment. The concept of metaliteracy expands the scope of traditional information skills (determine, access, locate, understand, produce, and use information) to include the collaborative production and sharing of information in participatory digital environments (collaborate, produce, and share) prevalent in today's world. Combining theory and case studies, the authors: show why media literacy, visual literacy, digital literacy, and a host of other specific literacies are critical for informed citizens in the 21st century; offer a framework for engaging in today's information environments as active, self-reflective, and critical contributors to these collaborative spaces; and connect metaliteracy to such topics as metadata, the semantic web, metacognition, open education, distance learning, and digital storytelling. Readership: Any librarian involved in teaching information literacy, LIS students, academics and researchers.

Contents

Foreword - Sheila Webber 1. Developing a metaliteracy framework to promote metacognitive learning 2. Metaliteracy in the open age of social media 3. Metaliteracy as an integrated model of related literacies 4. Global trends in emerging literacies 5. Survey of the field: from theoretical frameworks to praxis 6. The evolution of a dedicated information literacy course toward mtaliteracy 7. Exploring digital storytelling from a metaliteracy perspective.

最近チェックした商品