Using Art as Research in Learning and Teaching : Multidisciplinary Approaches Across the Arts

個数:

Using Art as Research in Learning and Teaching : Multidisciplinary Approaches Across the Arts

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 225 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783208920
  • DDC分類 700.711

Full Description

Using Art as Research in Learning and Teaching explores various multidisciplinary visual and performing art forms, including creative writing, as ways to provide a rich contribution and understanding to research, learning and teaching. Key figures in the field share their art-based research, arts practice and philosophy, bringing the arts to life within their taught and learnt contexts across a variety of art forms and levels of post-compulsory education. In what is an invaluable collection, this book is directly beneficial to arts researchers and educators, addressing the key challenges and possibilities in a rapidly changing higher education environment.

Contents

Foreword

Shaun McNiff

Preface 

Ross W. Prior

Chapter 1: Introduction: Artist-Educator-Researcher 

Ross W. Prior

Part 1: Aesthetic Education and Ways of Knowing in Art 

Chapter 2: Art as a Procedure of Truth 

Malcolm Ross

Chapter 3: 'Not Sure': The Didactics of Elusive Knowledge 

Peter Sinapius

Chapter 4: Art as the Topic, Process and Outcome of Research within Higher Education

Ross W. Prior

Chapter 5: A Different Way of Knowing: Assessment and Feedback in Art-Based Research

Mitchell Kossak

Part 2: Developing Our Practice in Postgraduate Education 

Chapter 6: Doing Art-Based Research: An Advising Scenario 

Shaun McNiff

Chapter 7: Research-Practice-Pedagogy: Establishing New Topologies of Doctoral Research in the Arts

Jacqueline Taylor

Chapter 8: The 'Epistemic Object' in the Creative Process of Doctoral Inquiry 

Carole Gray, Julian Malins and Maxine Bristow

Using Art as Research in Learning and Teaching

Chapter 9: Finding My Visual Research Voice: Art as the Tool for Research 

Megan Lawton

Part 3: Involving Students and Others in Art as Research

Chapter 10: Making and Material Affect: From Learning and Teaching to Sharing and Listening

Mah Rana and Fiona Hackney

Chapter 11: Using Art to Cultivate 'Medical Humanities Care' in Chinese Medical Education

Daniel Vuillermin

Chapter 12: Entanglement in Shakespeare's Text: Using Interpretive Mnemonics with Acting Students with Dyslexia

Petronilla Whitfield

Chapter 13: Dancing as a Wolf: Art-Based Understanding of Autistic Spectrum Condition

Kevin Burrows

Part 4: Current and Future Issues in Arts Learning and Teaching 

Chapter 14: Making Art and Teaching Art: Harnessing the Tension 

Libby Byrne and Patricia Fenner

Chapter 15: Future Approaches in Using Artistic Research from Human Experience

Petar Jandric ́ and Sarah Hayes

Notes on Contributors

最近チェックした商品