日本語の書記体系:漢字学習のための課題、方略、自己制御<br>The Japanese Writing System : Challenges, Strategies and Self-regulation for Learning Kanji (Second Language Acquisition)

個数:

日本語の書記体系:漢字学習のための課題、方略、自己制御
The Japanese Writing System : Challenges, Strategies and Self-regulation for Learning Kanji (Second Language Acquisition)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783098149
  • DDC分類 495.611

Full Description

This is the first book devoted to exploring issues of learning written Japanese, focusing on the challenges the writing system poses for the second language learner. It weaves together previous research on Japanese second language acquisition and kanji learning with original studies on self-regulation and kanji learning strategies. It provides the most comprehensive overview of the Japanese writing system and kanji learning to date; helps further our understanding of second language writing acquisition and offers new directions for research in the wider fields of language learning strategies, motivation and self-regulation. Each chapter concludes with a brief discussion of the implications of the content of the chapter for the Japanese language learner, instructor and researcher. It will appeal to researchers of the teaching and learning of Japanese as a foreign/second language, the Japanese writing system and second language acquisition, as well as to instructors and learners of Japanese who are struggling with the teaching and learning of kanji.

Contents

About The Author

Preface

SECTION ONE: ISSUES SURROUNDING JAPANESE LANGUAGE ACQUISITION

Chapter 1: Introduction

Chapter 2: The Japanese Writing System              

Chapter 3: Cognitive Challenges in Learning the Japanese Writing System

SECTION TWO: COGNITIVE STRATEGIES

Chapter 4: Cognitive Learning Strategies              

Chapter 5: Visual Association     

Chapter 6: Component Analysis

Chapter 7: Mnemonics 

SECTION 3: PSYCHOLOGY AND SELF-REGULATION           

Chapter 8: Learner Psychology, Self-Regulation and Language Learning 

Chapter 9: Metacognition and Language Learning            

Chapter 10: Goal Setting and Commitment Control Strategies    

Chapter 11: Affective Factors in Kanji Learning

SECTION 4: IMPLICATIONS          

Chapter 12: Implications for Learners     

Chapter 13: Implications for Instructors

Chapter 14: Implications for the Researchers     

Glossary              

Bibliography       

最近チェックした商品