トランスランゲージング実践と教育の新たな視座<br>New Perspectives on Translanguaging and Education (Bilingual Education & Bilingualism)

個数:
  • ポイントキャンペーン

トランスランゲージング実践と教育の新たな視座
New Perspectives on Translanguaging and Education (Bilingual Education & Bilingualism)

  • ウェブストア価格 ¥37,089(本体¥33,718)
  • Multilingual Matters(2017/05発売)
  • 外貨定価 US$ 169.95
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,685pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 234 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783097814
  • DDC分類 404.2

Full Description

This edited collection explores the immense potential of translanguaging in educational settings and highlights teachers and students negotiating language ideologies in their everyday communicative practices. It makes a significant contribution to scholarship on translanguaging and considers the need for pedagogy to reflect and embrace diversity. The chapters provide rich empirical research and document translanguaging in varied educational contexts, with studies from pre-school to adult education in different, mainly European, countries, where English is not the dominant language. Together they expand our understanding of translanguaging and how it can be applied to a variety of settings. This book will be of interest to students and researchers, especially in education, language education and applied linguistics, as well as to professionals and policymakers.

Contents

1. Angela Creese: Translanguaging as an Everyday Practice

2. BethAnne Paulsrud, Jenny Rosén, Boglárka Straszer and Åsa Wedin: Perspectives on Translanguaging in Education

3. Carla Jonsson: Translanguaging and Ideology: Moving Away From a Monolingual Norm

4. Jenny Rosén: Spaces for Translanguaging in Swedish Education Policy

5. Joke Dewilde: Multilingual Young People as Writers in a Global Age

6. Susan Hopewell: Pedagogies to Challenge Monolingual Orientations to Bilingual Education in the United States

7. Karin Allard and Åsa Wedin: Translanguaging and Social Justice: The Case of Education for Immigrant Persons Who Are Deaf or Hard of Hearing

8. Latisha Mary and Andrea S. Young: From Silencing To Translanguaging: Turning the Tide to Support Emergent Bilinguals in Transition from Home to Pre-School

9. Boglárka Straszer: Translanguaging Space and Spaces for Translanguaging: A Case Study of a Finnish-Language Pre-School in Sweden

10. Kirsten Rosiers: Unravelling Translanguaging: The Potential of Translanguaging as a Scaffold among Teachers and Pupils in Superdiverse Classrooms in Flemish Education

11. Anna Slotte and Maria Ahlholm: Negotiating Concepts and the Role of Translanguaging

12. Jeanette Toth and BethAnne Paulsrud: Agency and Affordance in Translanguaging for Learning: Case Studies from English-Medium Instruction in Swedish Schools

13. Natalia Ganuza and Christina Hedman: Ideology Vs. Practice: Is There A Space For Pedagogical Translanguaging In Mother Tongue Instruction?

Epilogue: BethAnne Paulsrud, Jenny Rosén, Boglárka Straszer and Åsa Wedin

最近チェックした商品