言語学習者の非言語的ふるまいの最適化<br>Optimizing Language Learners' Nonverbal Behavior : From Tenet to Technique (Second Language Acquisition)

個数:

言語学習者の非言語的ふるまいの最適化
Optimizing Language Learners' Nonverbal Behavior : From Tenet to Technique (Second Language Acquisition)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 400 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783097364
  • DDC分類 418.0071

Full Description

This book highlights the pivotal role that nonverbal behavior plays in target language communication, affect and cognition. It integrates research tenets and video demonstrations of nonverbal behavior with structured activities that will guide teachers and learners of any language to capitalize on the nonverbal means at their disposal. It does not shy away from the challenges that nonverbal communication poses in target language communication, including issues of personal and cultural identity that emerge with languages around the world. With its easy-to-use format, solid research support, and fully integrated activities and videos, this book is an essential resource for anyone interested in working with the nonverbal dimensions of communication. The text will be especially valuable for language educators, pre- and in-service teachers who are looking for classroom resources and ideas, who want to create positive classroom environments and want to improve learner interaction and communication while increasing language proficiency. This book is a valuable resource for anyone who interacts with other people in more than one language.

Contents

Part 1: Introduction

Part 2: Codes

1. Gesture

2. Posture

3. Facial Expression

4. Eye Behavior

5. Space and Touch

6. Prosody

Part 3: Activities

1. Communicative Techniques

2. Affective Techniques

3. Cognitive Techniques

Conclusion - Nonverbal Positive Communication

References

Author Index

Subject Index