高等教育におけるトランスランゲージングの実践:単一言語イデオロギーを超えて<br>Translanguaging in Higher Education : Beyond Monolingual Ideologies (Bilingual Education & Bilingualism)

個数:

高等教育におけるトランスランゲージングの実践:単一言語イデオロギーを超えて
Translanguaging in Higher Education : Beyond Monolingual Ideologies (Bilingual Education & Bilingualism)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783096633
  • DDC分類 378.0175

Full Description

This book examines translanguaging in higher education and provides clear examples of what translanguaging looks like in practice in particular contexts around the world. While higher education has historically been seen as a monolingual space, the case studies from the international contexts included in this collection show us that institutions of higher education are often translingual spaces that reflect the multilingual environments in which they exist. Chapters demonstrate how the use of translanguaging practices within the context of global higher education, where English plays an increasingly important role, allows students and professors to build on their linguistic repertoires to more efficiently and effectively learn content. The documentation of such practices within the context of higher education will further legitimatize translanguaging practices and may lead to their increased use not only in higher education but also in both primary and secondary schools.

Contents

Catherine M. Mazak: Introduction: Theorizing Translanguaging Practices in Higher Education

1. Leketi Makalela: Translanguaging Practices in a South African Institution of Higher Learning: A Case of Ubuntu Multilingual Return        

2. Petra Daryai-Hansen, Sonja Barfod and Lena Schwarz: A Call for (Trans)languaging: The Language Profiles at Roskilde University        

3. Bridget A. Goodman: The Ecology of Language and Translanguaging in a Ukrainian University

4. Catherine M. Mazak, Fiorelys Mendoza and Lauren Pérez Mangonéz: Professors Translanguaging in Practice: Three Cases from a Bilingual University

5. Peichang He, Haiyan Lai and Angel Lin: Translanguaging in a Multimodal Mathematics Presentation

6. Cynthia Groff: Multilingual Policies and Practices in Indian Higher Education

7. Kevin S. Carroll and Melanie van den Hoven: Translanguaging within Higher Education in the United Arab Emirates               

8. Aintzane Doiz and David Lasagabaster: Teachers' Beliefs about Translanguaging Practices

9. Kevin S. Carroll: Concluding Remarks: Prestige Planning and Translanguaging in Higher Education

最近チェックした商品