アジアの英語教育における第一言語と第二言語の使用<br>First and Second Language Use in Asian EFL (New Perspectives on Language and Education)

個数:

アジアの英語教育における第一言語と第二言語の使用
First and Second Language Use in Asian EFL (New Perspectives on Language and Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783095582
  • DDC分類 428.2495

Full Description

Many Asian education systems discourage or even ban the use of L1 in L2 classrooms - although in fact L1 remains widely used by teachers. Why is L1 use still devalued in this context? By observing classes and interviewing teachers, this book explores three dimensions of L1 use in L2 teaching:

• pedagogy: what teachers actually do, and what they say about it

• the personal: what happens to identity when we 'perform' a foreign tongue

• the professional: how textbooks are used, and what is distinctive about the EFL domain. 

Contents

Acknowledgements

Dedication

Inscription

Preface

Part 1: Overview

1 Introduction: The Author's Story                                          

2 Language, Learning and Teaching

3 A Case Study in Thailand; Scenes from Classes

Part 2: Pedagogic

4 Bilingual Teacher Talk

5 Intercultural and Intertextual Dimensions

6 Ten Principles of L1 Use

Part 3: Personal

7 Identity and Alterity

8 Language Play               

9 Teachers' Views of L1 and L2 Performance

Part 4: Professional

10 Global Textbooks

11 EFL and ESL Domains

12 Conclusion: Productivity at the Boundaries

最近チェックした商品