第二言語教育における社会文化理論:ナラティヴによる入門(第2版)<br>Sociocultural Theory in Second Language Education : An Introduction through Narratives (Mm Textbooks) (2ND)

個数:

第二言語教育における社会文化理論:ナラティヴによる入門(第2版)
Sociocultural Theory in Second Language Education : An Introduction through Narratives (Mm Textbooks) (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783093175
  • DDC分類 401.93

Full Description

In this accessible introduction to Vygotskian sociocultural theory, narratives illuminate key concepts of the theory. These key concepts include mediation; Zone of Proximal Development; collaborative dialogue and private speech; everyday and scientific concepts; the interrelatedness of cognition and emotion; activity theory; and assessment. A final chapter provides readers with an opportunity to consider two additional narratives and apply the SCT concepts that they have become familiar with. We hear from learners, teachers and researchers in a variety of languages, contexts, ages and proficiencies. Intended for graduate and undergraduate audiences, this new edition of the textbook includes controversies in the field, improved questions for collaborative discussion and provides updated references to important work in the literature of second language teaching, learning and research.

Contents

A Note from the Authors on the Publication of this Second Edition

Acknowledgements

Vygotsky's Story in Brief

Introduction

1: Mona: Across Time and Geography

Mediation

2: Madame Tremblay: A French Immersion Story

The Zone of Proximal Development (ZPD)

3: Narrative 1: Jody (Talking to Self)

Narrative 2: Sophie and Rachel (Talking to Others and Self)

Languaging: Private Speech and Collaborative Dialogue

4: Thaya: Writing Across Languages

Everyday and Scientific Concepts: Establishing Connections

5: Grace: The Effect of Affect

Interrelatedness of Cognition and Emotion

6: Sandra's Story: A Teacher's Dilemma

Activity Theory

7: Yang: Being Assessed

Assessment from an SCT Perspective

8: Maria and the Beatles; Jean-Paul and Second Life

The Floor is Yours

Discussion

Glossary

最近チェックした商品