英語教師が論じるアイデンティティ、イデオロギー、教育<br>English Language Teachers on the Discursive Faultlines : Identities, Ideologies and Pedagogies (New Perspectives on Language and Education)

個数:

英語教師が論じるアイデンティティ、イデオロギー、教育
English Language Teachers on the Discursive Faultlines : Identities, Ideologies and Pedagogies (New Perspectives on Language and Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783091096
  • DDC分類 428.24071

Full Description

This book brings the voices of teachers into the fierce debates about language ideologies and cultural pedagogies in English language teaching. Through interviews and classroom observations in Chile and California, this study compares the controversies around English as a global language with the similar cultural tensions in programs for immigrants. The author explores the development of teacher identity in these two very different contexts, and through the narratives of both experienced and novice teachers demonstrates how teacher identity affects the cultural pedagogies enacted in their classrooms.

Contents

Acknowledgements

1. English Language Teachers in Sociohistorical Context

2. In Dialogue with Bakhtin

3. Language Ideologies in Chile and California

4. Representing Cultural Identities

5. Intercultural Case Studies

6. Cultural Pedagogies

7. Teaching on the Faultlines

Appendix 1. Transcription Conventions

Appendix 2. Teachers Information and Schedule of Data Collection

Appendix 3. Interview Protocols

Appendix 4. TESOL's Mission

References

最近チェックした商品