失語症の多文化的コンテクスト<br>Researching Dyslexia in Multilingual Settings : Diverse Perspectives (Communication Disorders Across Languages)

個数:
  • ポイントキャンペーン

失語症の多文化的コンテクスト
Researching Dyslexia in Multilingual Settings : Diverse Perspectives (Communication Disorders Across Languages)

  • ウェブストア価格 ¥25,036(本体¥22,760)
  • Multilingual Matters(2013/10発売)
  • 外貨定価 US$ 129.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 454pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783090655
  • DDC分類 616.8553

Full Description

This volume draws together current research on dyslexia and literacy in multilingual settings across disciplines and methodologies. The contributors, all internationally recognised in the field, address developmental and acquired literacy difficulties and dyslexia in a range of language contexts including EAL/EFL. The book uses theories and analytical frameworks of a critical nature to reveal prejudicial social practices, and suggests future research directions towards a critical re-consideration of current understandings of dyslexia in multilingual settings, with a view to foregrounding the potential for interdisciplinarity. The book also suggests ways forward for evidence-informed practice, and it will be a valuable resource for researchers, practitioners and students alike.

Contents

Introduction: Deirdre Martin: Researching Dyslexia in Multilingual Settings: Diverse Perspectives

Chapter 1. John Everatt, Gavin Reid and Gad Elbeheri: Assessment Approaches for Multilingual Learners with Dyslexia

Chapter 2. Richard L. Sparks: Individual Differences in Foreign (Second) Learning: A Cognitive Approach

Chapter 3. Carol Goldfus: Cognitive Intervention to Enhance Foreign Language Reading Comprehension in Adolescents with Dyslexia Difficulties

Chapter 4. Judit Kormos: Assessing Research on Dyslexic Language Learners in EFL Contexts

Chapter 5. Brendan Stuart Weekes, I-Fan Su, Carol To and Anastasia Ulicheva: Acquired Dyslexia in Bilingual Speakers: Implications for Models of Oral Reading

Chapter 6. Maria Rontou: Implementation of National Policy on Dyslexia in EFL Provision

Chapter 7. Jean Conteh: Multilingual Literacies in Mainstream Classroom Contexts

Chapter 8. Bobbie Kabuto: Becoming Biliterate within the Crossroads of Home and School: Insights Gained from Taking Multiple Theoretical Stances