二言語話者の評価の論点<br>Issues in the Assessment of Bilinguals

個数:

二言語話者の評価の論点
Issues in the Assessment of Bilinguals

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783090099
  • DDC分類 404.2

Full Description

With growing mass migration across the globe, researchers, practitioners, educators and policy makers are increasingly faced with rising numbers of multilingual children and adults. This volume raises key issues surrounding the evaluation of language abilities and proficiency in multilingual speakers, taking into account the facts concerning the processes of learning, speaking and understanding two languages. Issues in the Assessment of Bilinguals brings together researchers working on bilingual and multilingual children and adults in a variety of multilingual settings: typically developing bilingual children, bilingual and multilingual children and adults found in classrooms, and bilingual children growing up in sociolinguistically fluid bilingual communities - making this an essential volume which raises key issues for anyone assessing performance.

Contents

1. Virginia C. Mueller Gathercole: Assessment of Multi-Tasking Wonders: Music, Olympics, and Language

2. Virginia C. Mueller Gathercole, Enlli Môn Thomas, Emily J. Roberts, Catrin O. Hughes and Emma K. Hughes: Why Assessment Needs to Take Exposure into Account: Vocabulary and Grammatical Abilities in Bilingual Children

3. Shula Chiat, Sharon Armon-Lotem, Theodoros Marinis, Kamila Polišenská, Penny Roy and Belinda Seeff-Gabriel: Assessment of Language Abilities in Sequential Bilingual Children: The Potential of Sentence Imitation Tasks

4. Netta Abugov and Dorit Ravid: Assessing Yiddish Plurals in Acquisition: Impacts of Bilingualism

5. Rocío Pérez Tattam, Virginia C. Mueller Gathercole, Feryal Yavas and Hans Stadthagen-González: Measuring Grammatical Knowledge and Abilities in Bilinguals: Implications for Assessment and Testing

6. Miguel A. Pérez, Cristina Izura, Hans Stadthagen-González and Javier Marín: Assessment of Bilinguals' Performance in Lexical Tasks Using Reaction Times

7. Rebecca Burns: Assessment and Instruction in Multilingual Classrooms

8. Jasone Cenoz, Eli Arozena, Durk Gorter: Assessing Multilingual Students' Writing Skills in Basque, Spanish and English

9. Stephen J. Caldas: Assessment of Academic Performance: The Impact of No Child Left Behind Policies on Bilingual Education: A Ten Year Retrospective

10. Virginia C. Mueller Gathercole: Summary of Issues Surrounding the Assessment of Bilinguals and the Way Forward

最近チェックした商品