Research and Policy in Education : Evidence, Ideology and Impact (Bedford Way Papers)

個数:

Research and Policy in Education : Evidence, Ideology and Impact (Bedford Way Papers)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 135 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781782770848
  • DDC分類 320

Full Description


The OECD tells us that 90 per cent of education reforms are not properly evaluated. So it seems that governments have not lived up to their own ideals of evidence-informed policymaking. Research and Policy in Education argues that education policy is as often driven by political ideologies as by solid research evidence. It explores this claim with case studies of:* the Coalition government's reform of teacher training towards a school-led approach;* the use of evidence in international policy borrowing and the rhetoric of `what works';* the deployment of policies that aim to narrow the social class achievement and participation gap.The book concludes with a plea for more discipline-based research on education, and a reassertion of the importance of the sociology of education as an essential resource for making sense of contemporary education policy.

Contents

CONTENTSworld; 2: Ideology and evidence in English teacher education; 3. The (mis)use of evidence in policy borrowing: A trans-Atlantic case study; 4. `Closing the achievement gap': Rhetoric or reality?; 5. `Knowing the ropes?' Access to higher education in England: 6. The continuing importance of the sociology of education

最近チェックした商品