The Royal Aircraft Factory

個数:
  • ポイントキャンペーン

The Royal Aircraft Factory

  • ウェブストア価格 ¥10,775(本体¥9,796)
  • Fonthill Media Ltd(2021/07発売)
  • 外貨定価 US$ 52.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 485pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 384 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781781558416
  • DDC分類 358.41830941

Full Description

The story of the Royal Aircraft Factory at Farnborough, forerunner of the World's premier aeronautical research establishment wherein were designed a diversity of aircraft including many of those that equipped the RFC, RNAS and RAF during the First World War.

Originally established to build observation balloons for the Victorian British Army, the Factory later expanded to employ over 3500 people by mid-1916, at which time it became the subject of a political controversy that ended in a judicial enquiry. In 1918 its title was changed to the Royal Aircraft Establishment, not only to avoid a clash of initials with the newly formed Royal Air Force but to better define its changing role.

Each of the many designs for airships and aeroplanes that were produced by the Factory between 1908 and 1918 is described in detail, illustrated by photographs, and with three-view drawings provided for the more prominent designs.

Contents

Acknowledgements; Introduction; Prehistory; A new era begins; Aeroplanes again; Military and other trials; Tested in battle; Enemies in high places; Change and decay; AIRSHIPS: Nulli Secundus; Baby/Beta; Gamma; Delta; Eta; Epsilon; AEROPLANES: A.E.1; A.E.2; A.E.3; Aerial Target; B.E.1; B.E.2; B.E.2a; B.E.2b; B.E.2c; B.E.2d 159; B.E.2e, f and g; B.E.3; B.E.4; B.E.5; B.E.6; B.E.7; B.E.8; B.E.8a; B.E.9; B.E.9a; B.E.10; B.E.11; B.E.12; B.E.12a; B.E.12b; B.S.1; B.S.2; C.E.1; F.E.1; F.E.2; F.E.2a; F.E.2b; F.E.2c; F.E.2d; F.E.2e, f, g and h; F.E.3 (A.E.1); F.E.4; F.E.5; F.E.6; F.E.7; F.E.8; F.E.9; F.E.10; F.E.11; F.E.12; H.R.E.2; H.R.E.6; N.E.1; R.E.1; R.E.2; R.E.3; R.E.4; R.E.5; R.E.6; R.E.7; R.E.8; R.E.8a; R.E.9; S.E.1; S.E.2; S.E.3; S.E.4; S.E.4a; S.E.5; S.E.5a; S.E.5b; S.E.5E; S.E.6; S.E.7; T.E.1; Appendix 1 Prototype production; Appendix 2 Production machines; Appendix 3 Royal Aircraft Factory engines; Appendix 4 Survivors and reproductions; Endnotes; Index.

最近チェックした商品