ウクライナ映画<br>Ukrainian Cinema : Belonging and Identity during the Soviet Thaw (Kino - the Russian and Soviet Cinema)

個数:

ウクライナ映画
Ukrainian Cinema : Belonging and Identity during the Soviet Thaw (Kino - the Russian and Soviet Cinema)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781780765549
  • DDC分類 791.4309477

Full Description

Ukrainian Cinema: Belonging and Identity during the Soviet Thaw is the first concentrated study of Ukrainian cinema in English. In particular, historian Joshua First explores the politics and aesthetics of Ukrainian Poetic Cinema during the Soviet 1960s-70s. He argues that film-makers working at the Alexander Dovzhenko Feature Film Studio in Kiev were obsessed with questions of identity and demanded that the Soviet film industry and audiences alike recognize Ukrainian cultural difference. The first two chapters provide the background on how Soviet cinema since Stalin cultivated an exoticised and domesticated image of Ukrainians, along with how the film studio in Kiev attempted to rebuild its reputation during the early Sixties as a centre of the cultural thaw in the USSR. The next two chapters examine Sergei Paradjanov's highly influential Shadows of Forgotten Ancestors (1965) and its role in reorienting the Dovzhenko studio toward the auteurist (some would say elitist) agenda of Poetic Cinema.
In the final three chapters, Ukrainian Cinema looks at the major works of film-makers Yurii Illienko, Leonid Osyka, and Leonid Bykov, among others, who attempted (and were compelled) to bridge the growing gap between a cinema of auteurs and concerns to generate profit for the Soviet film industry.

Contents

List of Illustrations
General Editor's Preface
Acknowledgements
Note on Transliteration

Introduction
Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Conclusion

Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品