Drawing from History : Central Technical School and the Roots of Canadian Art Education

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Drawing from History : Central Technical School and the Roots of Canadian Art Education

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781771127196

Full Description

Drawing from History brings to life the remarkable story of Toronto's Central Technical School Art Department, a vibrant hub that inspired generations of Canadian artists.

Weaving together personal insights, first-hand accounts from students and teachers, and rare archival treasures, this book traces the department's journey from its 19th-century beginnings to its enduring impact today. Through captivating storytelling and meticulous scholarship, it reveals how this distinctive program fostered creativity, artistic excellence, and a sense of community while navigating cultural upheavals, global conflicts, changing policies, and the persistent challenge of maintaining arts education in public schools.

Insightful and thought-provoking, Drawing from History illuminates an overlooked cornerstone of Canada's artistic heritage and prompts readers to consider what is lost when the arts are marginalized. More than a local history, this book serves as a testament to how art education shapes lives, strengthens communities, and helps define a nation's cultural identity. It is essential reading for educators, students, historians, artists, policymakers, and anyone who believes in the power of the arts to transform lives and foster a more creative society.

Contents

​Acknowledgment
​Foreword
​Introduction
​Chapter 1 - Stories, Historying, and the Polyptych Methodology
​Chapter 2 - A Generation of Change: 1891-1916
​Chapter 3 - Memorializing Greatness: A Generation of Remembrance: 1917-1942
​Chapter 4 - A Generation of Pride: 1943-1968
​Chapter 5 - A Generation of Shifting Undercurrents: 1969-1994
​Chapter 6 - A Generation of Educational Change and Standardization: 1995-2019 171
​Conclusion: A Legacy of Stories
​Afterword
​References
​Appendices

最近チェックした商品