Every Pill I Took: 2000 - 2001

個数:

Every Pill I Took: 2000 - 2001

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 36 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781736156254
  • DDC分類 779.092

Full Description

In our pill-happy society there is a pill for everything. Corporate legal drug dealers, aka Big Pharma, have for decades put design thought into clever pill presses and multicolored gel-caps to distinguish their products and attract buyers. So too, in the 1990s and 2000s when ecstasy swept the club and rave scenes, the branding of pills was essential to the marketing, a way for the user to identify a good high from cold medicine or a batch of poison. Ecstasy branding was often based on well-known corporate logos. Easily identified, pill makers latched onto the brand recognition of our corporate society subverting the brands at the same time. A process the cultural critic Carlo McCormick says "collapses the ever-convergent space between subversive youth culture and acquiescent mainstream passive consumption." While working as a nightlife photographer, New York-based Michael Lorenzini became fascinated by the design details in ecstasy tablets and wanted to document this underground art form. He proceeded to photograph every pill he took from 2000-2001. Although jewel-like in their tiny colorful forms, the macro photographs, shot on slide film with an extreme macro lens, reveal hidden imperfections and textured landscapes.

最近チェックした商品