Python for Kids, 2nd Edition : A Playful Introduction to Programming

個数:
電子版価格
¥4,312
  • 電子版あり

Python for Kids, 2nd Edition : A Playful Introduction to Programming

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 368 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781718503021
  • DDC分類 005.133

Full Description

Python for Kids brings Python to life and brings kids (and their parents) into the wonderful world of programming. Author Jason R. Briggs guides readers through the basics, experimenting with unique (and often hilarious) example programs that feature ravenous monsters, secret agents, thieving ravens, and more. Full-colour illustrations keep things fun and engaging throughout! This second edition has been completely updated and revised to reflect the latest Python version and programming practices, with new puzzles to inspire readers to take their code farther than ever before.

Contents

Introduction
Part I: Learning to Program
Chapter 1: Not All Snakes Slither
Chapter 2: Calculations and Variables
Chapter 3: Strings, Lists, Tuples, and Dictionaries
Chapter 4: Drawing with Turtles
Chapter 5: Asking Questions with if and else
Chapter 6: Going Loopy
Chapter 7: Recycling Your Code with Functions and Modules
Chapter 8: How to Use Classes and Objects
Chapter 9: More Turtle Graphics
Chapter 10: Using tkinter for Better Graphics
Part II: Bounce
Chapter 11: Beginning Your First Game: Bounce!
Chapter 12: Finishing Your First Game: Bounce!
Part III: Mr. Stickman Races for the Exit
Chapter 13: Creating Graphics for the Mr. Stickman Game
Chapter 14: Developing the Mr. Stickman Game
Chapter 15: Creating Mr. Stickman
Chapter 16: Completing the Mr. Stickman Game
Afterword
Appendix A: Python Keywords
Appendix B: Python's Built-in Functions
Appendix C: Troubleshooting

最近チェックした商品