Performing Shakespearean Appropriations : Essays in Honor of Christy Desmet

個数:

Performing Shakespearean Appropriations : Essays in Honor of Christy Desmet

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 252 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781683933601
  • DDC分類 822.33

Full Description

Performing Shakespearean Appropriations explores the production and consumption of Shakespeare in acts of adaptation and appropriation across time periods and through a range of performance topics. The ten essays, moving from the seventeenth to the twenty-first century, address uses of Shakespeare in the novel, television, cinema, and digital media. Drawing on Christy Desmet's work, several contributors figure appropriation as a posthumanist enterprise that engages with electronic Shakespeare by dismantling, reassembling, and recreating Shakespearean texts in and for digital platforms. The collection thus looks at media and performance technologies diachronically in its focus on Shakespeare's afterlives. Contributors also construe the notion of "performance" broadly to include performances of selves, of communities, of agencies, and of authenticity—either Shakespeare's, or the user's, or both. The essays examine both specific performances and larger trends across media, and they consider a full range of modes: from formal and professional to casual and amateur; from the fixed and traditional to the ephemeral, the itinerant, and the irreverent.

Contents

Robert Sawyer, Foreword
Darlena Ciraulo and Matthew Kozusko, "Introduction"

Part I: Past
Jonathan Baldo, "What's in a Game?: Handy-Dandy, War, and Foreign Relations in King Lear"
Anne Williams, "Strawberry Hill: The House that Hamlet Built"
Katherine Scheil, "What's Past is Prologue: Shakespeare the Romantic"

Part II: Present
Darlena Ciraulo, "Shakespeare's Bust and the 1960s Batman TV Show"
Peter Holland, "On the Shakespeare Trail"
Richard Finkelstein, "Shakespeare in the Dorm: The Rhetoric of Character in YouTube Shakespeare"
Matt Kozusko, "Why are Shakespeare's Characters so 'Relatable'?"

Part III: Future
Lisa S. Starks, "Levinas, Jessica, and Memory in Productions of The Merchant of Venice"
Alexa Alice Joubin, "Transgender Theory and Global Shakespeare
Stephen O'Neill, "Quoting Machines: Shakespearean things in and beyond HBO's Westworld"
Sharon O'Dair, "On Character, Character Criticism, and The King is Alive: For Christy Desmet"

Sujata Iyengar, Afterword

最近チェックした商品