Sing Romantic Music Romantically : Nineteenth-Century Choral Performance Practices

個数:

Sing Romantic Music Romantically : Nineteenth-Century Choral Performance Practices

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 448 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781666911176
  • DDC分類 782.509034

Full Description

There is a paucity of material regarding how choral music specifically was performed in the 1800s. The Historically Informed Performance (HIP) movement has made remarkable advancements in choral music of the Renaissance, Baroque, and Classical periods, with modest forays into the music of Beethoven, Schubert, Mendelssohn, and other early nineteenth-century composers; however, there are no sources with a comprehensive examination of how choral music was performed. Using more than one-hundred musical examples, illustrations, tables, and photographs and relying on influential, contemporaneous sources, David Friddle details the performance practices of the time, including expressive devices such as articulation, ornamentation, phrasing, tempo, and vibrato, along with an in-depth discussion of period pronunciation, instruments, and orchestral/choral placement. Sing Romantic Music Romantically: Nineteenth-Century Choral Performance Practices fills a gap in choral scholarship and moves forward our knowledge of how choral music sounded and was performed in the nineteenth century. The depth of research and abundance of source material makes this work a must-have for choral professionals everywhere.

Contents

Acknowledgments

Introduction

Proviso

Foreword, by Nick Strimple, DMA

One More Thing

Chapter 1. Expressive Devices

Chapter 2. Pronunciation

Chapter 3. Chordopohones, Aerophones, and Drums

Chapter 4. Quires, Bands, and Where They Sit

[Semi]final Thoughts

Bibliography

Index

最近チェックした商品