Social Media and Genre Studies : An Investigation of Facebook and Twitter Higher Education Web Pages

個数:

Social Media and Genre Studies : An Investigation of Facebook and Twitter Higher Education Web Pages

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 214 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781666907353
  • DDC分類 378.17344678

Full Description

This book investigates whether Facebook and Twitter have become a genre of media for higher education institutions. Thomas Kenny has conducted a mixed-methods study using a combination of content analysis and interviews with social media employees to explore the purpose, form, and functionality of these web pages. Ultimately, Kenny argues that while institutional web pages on Facebook and Twitter do constitute a genre, each is a separate and distinct platform that works differently with varying goals, structure, and effectiveness associated with them. Scholars of communication, information studies, media studies, journalism, and higher education will find this book of particular interest.

Contents

Table of Contents

Acknowledgments
Chapter 1: Introduction: Definition of Genre
Chapter 2: Investigating Institutional Social Media Sites as a Genre
Chapter 3: Three Characteristics of Genre and Research Design
Chapter 4: Purpose of Facebook and Twitter Web Pages in Higher Education
Chapter 5: Form of Facebook and Twitter Web Pages in Higher Education
Chapter 6: Functionality of Facebook and Twitter: Higher Education Staff and Administration
Chapter 7: Conclusion: Facebook and Twitter as Genres
Appendix
References
About the Author

最近チェックした商品