De/Anti-Colonial African Education Futurities : Challenges Possibilities and Responsibilities (Counterpoints 560) (2024. X, 246 S. 5 Abb. 229 mm)

個数:

De/Anti-Colonial African Education Futurities : Challenges Possibilities and Responsibilities (Counterpoints 560) (2024. X, 246 S. 5 Abb. 229 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781636676630

Full Description

This is a powerful collection addressing the challenges, possibilities and responsibilities for de/anti-colonial African educational futurities. The book is framed within an anti-colonial interrogation of collective educational leadership, responsibility and accountability to address the invisibilization and marginalization of African Indigenous knowledge systems and to examine the critical role these knowledges can play in the decolonization of African education.

Contents

George Jerry Sefa Dei/Wambui Karanja/Ephraim Avea Nsoh/Daniel Yelkpieri: Introduction - Bathseba Opini/Ali A. Abdi: The Potentialities of African Indigeneity in East Africa's Harmonized Curriculum Structure and Framework - Maureen K. Kanchebele-Sinyangwe/Ann E. Lopez: Creating Space for African Indigenous Knowledges and Indigeneity in Teaching through Counting Songs in Early Childhood Education - Kofi Poku Quan-Baffour: Integrating Indigenous Knowledge into Sub- Saharan African Schools: Curriculum Transformation for Socio- Economic Freedom and Maintenance of African Identities - Njoki Nathani Wane/Sein A. Kipusi/Rachael Kalaba: Mwalimu Julius Nyerere: The Philosophy of Self- Reliance from an Afrocentric Perspective - Daniel Yelkpieri: Contextualization of the School Curriculum: Reflections of the Ghanaian Situation - Wanja Gitari: Making Endogenous Science in and for Everyday Life: A Conceptual Connection for Endogenous Science in Low- Income Everyday Life—A Kenyan Exploration of Makerspace - Ephraim Avea Nsoh/Helen Atipoka Adongo: Linguistic Social Injustice in the Upper East Region of Ghana - Elmarie Costandius/Shelley Pryde: Embodied Cognition and Anti- Colonial Education in Higher Education - George Jerry Sefa Dei/Wambui Karanja/Ephraim Avea Nsoh/Daniel Yelkpieri: Some Concluding Thoughts: Possibilities for Imagining New Decolonial Educational Futurities - Notes on Contributors.

最近チェックした商品