Girls Behind Bars : Reclaiming Education in Transformative Spaces

個数:

Girls Behind Bars : Reclaiming Education in Transformative Spaces

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781628921779
  • DDC分類 365.666083520973

Full Description

While scholarship on the education of youth behind bars has largely focused on boys, more than one in three youth arrests in the USA is female, and Girls Behind Bars sets out to address this imbalance.

The book offers autobiographies, life-stories, and counter-stories in order to challenge simplistic generalizations and empirical prescriptions. Girls Behind Bars provides the educational community with critical perspectives that examine empiricist epistemologies and positivist methodologies that label certain groups of girls as delinquent and mark them for punitive and corrective treatment behind bars. Sharma opens up the discussion on girls' gender, desire, and sexuality by offering a language for these issues absent in educational discourse. Finally, the book supports calls for educators and practitioners in their desire to envision and create transformative spaces that enable young girls behind bars to reclaim their education.

Including a foreword by William Ayers and Bernadine Dohrn, this important and powerful book gives voice to a neglected, silenced, and misrepresented population - young girls behind bars.

Contents

Foreword William Ayers and Bernadine Dohrn
1. Mapping the Journey
2. Foucault's Conditions Without a Subject
3. Making, Unmaking and Resituating the Subject
4. Qualitative Methodology, Critical Autoethnography, and Self-Reflexivity
5. Embodied Life-Stories and Counter-Stories
6. Guilty Readings of Other People's Stories
7. Agents of Change, Not Subjects or Objects of Discourse
8. Girls Behind Bars, Reclaiming Education in Transformative Spaces
Bibliography
Index

最近チェックした商品