Comparative Studies in Educational Policy Analysis (Contemporary Research in Education)

個数:

Comparative Studies in Educational Policy Analysis (Contemporary Research in Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 126 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781617358166
  • DDC分類 379

Full Description

This book has a pedagogical goal in mind; it is not a scholarly work so much as an applied text informed by scholarship and research. The book's goal is to provide individuals who are teaching courses in comparative and international education, educational administration, educational policy, and politics of education with a supplementary text that can be used to help their students develop skills in policy analysis, evaluation and development. As is explained in the book, the problem that we face with respect to having students engage in "hands-on" study of particular cases is that by focusing on real cases, students are faced with either virtually unlimited data, or insufficient data (or, indeed, paradoxically with both problems). In addition, students come to such cases with all sorts of preconceptions that can cloud judgment in a host of ways. By making use of fictitious case studies, though, we can carefully limit the amount of data with which students need to deal, and we can also minimize the challenges presented by the "baggage" that students might bring with them about particular real nations.

最近チェックした商品