From the Ivory Tower to the Schoolhouse : How Scholarship Becomes Common Knowledge in Education

個数:

From the Ivory Tower to the Schoolhouse : How Scholarship Becomes Common Knowledge in Education

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781612506708
  • DDC分類 371.3

Full Description

Why do so many promising ideas generated by education research fail to penetrate the world of classroom practise?

In From the Ivory Tower to the Schoolhouse, education historian Jack Schneider seeks to answer this familiar and vexing question by turning it on its head. He looks at four well-known ideas that emerged from the world of scholarship - Bloom's taxonomy, multiple intelligences, the project method, and Direct Instruction - and asks what we can learn from their success in influencing teachers.

Schneider identifies four key factors that help bridge the gap between research and practise: perceived significance, philosophical compatibility, occupational realism, and transportability. Through the examination of counterexamples - similar ideas of equal promise that lacked these four qualities and did not translate into practise - Schneider shows the complexity of the relationship between theory and practise in education and suggests how that tenuous connection might be strengthened to help innovations and new insights gain traction in our schools.

Contents

CONTENTS

FOREWARD vii
INTRODUCTION 1

CHAPTER ONE
"I Have Heard the Phrase Quite a Bit" 15
Bloom's Taxonomy

CHAPTER TWO
Theory of Many Uses 51
Howard Gardner's Multiple Intelligences

CHAPTER THREE
"Wholehearted Purposeful Activity" 79
The Project Method

CHAPTER FOUR
Lessons of Last Resort 109
Direct Instruction

CHAPTER FIVE
"Less of an Impact on the Educational World" 141
Ideas Without a Foothold

CONCLUSION
What Do We Know and What Might We Do? 183

EPILOGUE
A Consensus Agenda 209

NOTES 211
ACKNOWLEDGMENTS 247
ABOUT THE AUTHOR 249
INDEX 251

最近チェックした商品