Hungry Start-up Strategy: Creating New Ventures with Limited Resources and Unlimited Vision

個数:

Hungry Start-up Strategy: Creating New Ventures with Limited Resources and Unlimited Vision

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781609945282
  • DDC分類 658.11

Full Description


After years of working with startups Peter Cohan discovered that, contrary to the conventional wisdom entrepreneurs start companies to feed their hunger to create the world they want to live in - not to maximize shareholder value or create a fortune for financiers. Based on first-hand work and research with hundreds of start-ups, Peter Cohan has created a strategy handbook to allow entrepreneurs to start small and finish big. He emphasizes that strategy for start-ups is always short-term strategy often with a six-month window or less. By keeping focus on the short-term, entrepreneurs can keep their visions and their companies under their own control. The game is to postpone any need for outside finance for as long as possible.Most existing strategy guides are geared to larger companies and are of limited use to small startups. Cohan's strategic model focuses on six decision points where the strategy for small companies is radically different than that for large compenies: 1. Setting Goals, 2. Picking Markets, 3. Raising Capital, 4. Building Teams, 5. Gaining Market Share, and 6, Adapting to Change.

Contents

IntroductionChapter 1: Setting GoalsChapter 2: Picking MarketsChapter 3: Raising CapitalChapter 4: Building TeamsChapter 5: Gaining ShareChapter 7: Adapting to ChangeChapter 8: Implications for Start-up CEOsChapter 9: Implications for Established CompaniesChapter 10: Implications for Start-up InvestorsAppendix: Analysis of the Interviews

最近チェックした商品