青少年の仲間関係にみる人気<br>Popularity in the Peer System

個数:

青少年の仲間関係にみる人気
Popularity in the Peer System

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 306 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781609180669
  • DDC分類 155.418

基本説明

Examines popularity among children and adolescents: what it is, how it is attained, and its impact on peer interaction and individual develpment.

Full Description

Bringing together leading researchers, this is the first volume to comprehensively examine popularity among children and adolescents: what it is, how it is attained, and its impact on peer interaction and individual development. The book clarifies how popularity is distinct from being socially accepted or well liked and how it is different for girls and boys. Behaviors that characterize popular peers are explored, as are the developmental benefits and risks of popularity and its connections to peer influence processes. Innovative measurement approaches and research designs are clearly described.

Contents

_x000D_

I. Methods of Studying Popularity _x000D_ 1. Popularity as a Social Concept: Meanings and Significance, William M. Bukowski _x000D_ 2. Conceptualizing and Measuring Popularity, Antonius H. N. Cillessen and Peter E. L. Marks _x000D_ 3. Being There Awhile: An Ethnographic Perspective on Popularity, Don E. Merten _x000D_ II. Development of Popularity _x000D_ 4. Social Acceptance and Popularity: Two Distinct Forms of Peer Status, Lara Mayeux, John J. Houser, and Karmon D. Dyches _x000D_ 5. Popularity and Gender: The Two Cultures of Boys and Girls, Amanda J. Rose, Gary C. Glick, and Rhiannon L. Smith _x000D_ 6. Popularity as a Form of Social Dominance: An Evolutionary Perspective, Anthony D. Pellegrini, Cary J. Roseth, Mark J. Van Ryzin, and David W. Solberg _x000D_ 7. Prosocial Skills, Social Competence, and Popularity, Julie Wargo Aikins and Scott D. Litwack _x000D_ III. Popularity in Context _x000D_ 8. Popularity in Peer Group Perspective: The Role of Status in Adolescent Peer Systems, B. Bradford Brown _x000D_ 9. Peer Popularity in the Context of Ethnicity, Amy Bellmore, Adrienne Nishina, and Sandra Graham _x000D_ IV. Popularity and Adjustment _x000D_ 10. The Power of Popularity: Influence Processes in Childhood and Adolescence, Marlene J. Sandstrom _x000D_ 11. The High Price of High Status: Popularity as a Mechanism of Risk, David Schwartz and Andrea Hopmeyer Gorman _x000D_ V. Integration 12. Toward a Theory of Popularity, Antonius H. N. Cillessen _x000D_

最近チェックした商品