学校における高機能自閉症/アスペルガー症候群:評価と介入<br>High-Functioning Autism/Asperger Syndrome in Schools : Assessment and Intervention (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series)

個数:

学校における高機能自閉症/アスペルガー症候群:評価と介入
High-Functioning Autism/Asperger Syndrome in Schools : Assessment and Intervention (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 257 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781606236703
  • DDC分類 371.94

基本説明

Provides vital tools for improving the academic, behavioral, and social outcomes of students with high-functioning autism or Asperger syndrome (HFA/AS).

Full Description

Meeting a growing need for school-based practitioners, this book provides vital tools for improving the academic, behavioral, and social outcomes of students with high-functioning autism or Asperger syndrome (HFA/AS). Research-based best practices are presented for conducting meaningful assessments; collaborating with teachers, students, and parents to prevent school difficulties and problem solve when they occur; and developing effective individualized education programs (IEPs). In a large-size format to facilitate photocopying, the book features a wealth of practical prevention and intervention strategies, illustrated with concrete examples. Over a dozen reproducibles include interview forms and observation sheets.

This book is in The Guilford Practical Intervention in the Schools Series, edited by Sandra M. Chafouleas.

Contents

1. Introduction: What Is High-Functioning Autism/Asperger Syndrome?

2. Areas of Impairment

3. Consultation and Collaboration Efforts

4. Conducting a Comprehensive Assessment

5. Improving Academic Skills

6. Providing Behavioral Supports

7. Enhancing Social Skills

8. Using the Individualized Education Program as a Vehicle for Problem-Solving Service Delivery

9. Collecting Data, Evaluating Outcomes, and Ensuring Success

Appendix. Reproducible Forms

最近チェックした商品