Principles of Appearance Acquisition and Representation (Foundations and Trends® in Computer Graphics and Vision)

個数:

Principles of Appearance Acquisition and Representation (Foundations and Trends® in Computer Graphics and Vision)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 132 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781601982544
  • DDC分類 621.367

Full Description

Algorithms for scene understanding and realistic image synthesis require accurate models of the way real-world materials scatter light. This book presents an introduction to appearance capture and suitable representations, together with a description of selected work that measures the spatially- and directionally-varying reflectance and subsurface scattering properties of complex materials. It covers the basic principles of how materials are described, how the appearance of real-world objects may be measured, and how a knowledge of appearance aids in a variety of applications.

Principles of Appearance Acquisition and Representation is an ideal reference for students, researchers and professionals needing a primer on the topic. It can also be used as a basis for a short course on the topic, as it concludes with a case study on appearance acquisition of human faces and an extensive bibliography of over 200 references.

Contents

1: Radiometry and Appearance Models 2: Principles of Acquisition 3: Spatially- (and Temporally-) Varying Reflectance Models 4: From BSSRDF to 8D Reflectance Fields 5: Acquiring Human Face Appearance 6: Open Problems and Future Work. References

最近チェックした商品