Image-Based Rendering (Foundations and Trends® in Computer Graphics and Vision)

個数:

Image-Based Rendering (Foundations and Trends® in Computer Graphics and Vision)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 104 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781601980182
  • DDC分類 006.6

Full Description

Image-based rendering (IBR) is unique in that it requires computer graphics, computer vision, and image processing to join forces to solve a common goal, namely photorealistic rendering through the use of images. IBR as an area of research has been around for about ten years, and substantial progress has been achieved in effectively capturing, representing, and rendering scenes.

Image-Based Rendering surveys the various techniques used in the area. It shows that representations and rendering techniques can differ radically, depending on design decisions related to ease of capture, use of geometry, accuracy of geometry (if used), number and distribution of source images, degrees of freedom for virtual navigation, and expected scene complexity.It is an invaluable resource for anyone planning or conducting research in this particular area, or computer graphics or vision generally. The essentials of the topic are presented in an accessible manner and an extensive bibliography guides towards further reading.

Contents

1: Introduction 2: Representations and rendering 3: Static scene representations 4: Rendering with no geometry 5: Rendering with implicit geometry 6: Point-based rendering 7: Representations with explicit geometry 8: Monolithic rendering 9: Handling layered reflection effects 10: Software and hardware issues 11: Which representation to choose 12: Challenges Acknowledgement. References

最近チェックした商品