肌の色は口ほどに物を言い:教育における言語と文化<br>Skin That We Speak : Thoughts on Language and Culture in the Classroom (New)

個数:

肌の色は口ほどに物を言い:教育における言語と文化
Skin That We Speak : Thoughts on Language and Culture in the Classroom (New)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 229 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781595583505
  • DDC分類 370.117

基本説明

Now reissued with a new introduction by Lisa Delpit revisiting the politics of language instruction for students of color. This book presents today's teachers and parents with a thoughtful exploration of the varieties of English we speak and the layers of politics, power, and identity that those forms carry.

Full Description


A look at the politics of language instruction for students of colour. A fresh, cutting-edge work, The Skin that We Speak takes the discussion of language in the classroom beyond the highly-charged war of idioms - in which English only' means standard English only - and provides teachers and parents with a thoughtful exploration of the varieties of English spoken and the layers of politics, power and identity that those forms carry.'

Contents

ContentsPreface viiLISA DELPITIntroduction xvLISA DELPITPart One: Language and IdentityC H A P T E R 1 Ovuh Dyuh 3JOANNE KILGOUR DOWDYC H A P T E R 2 Ebonics: A Case History 15ERNIE SMITHPart Two: Language in the ClassroomC H A P T E R 3 No Kinda Sense 31LISA DELPITC H A P T E R 4 Trilingualism 49JUDITH BAKERC H A P T E R 5 Some Basic Sociolinguistic Concepts 63MICHAEL STUBBSC H A P T E R 6 Language, Culture, and the Assessmentof African American Children 87ASA G. HILLIARD IIIC H A P T E R 7 I ain't writin' nuttin': Permissions to Failand Demands to Succeed in Urban Classrooms 107GLORIA J. LADSON-BILLINGSC H A P T E R 8 ". . . As Soon As She Opened Her Mouth!":Issues of Language, Literacy, and Power 121VICTORIA PURCELL-GATESPart Three: Teacher KnowledgeC H A P T E R 9 Topsy-Turvies: Teacher Talk and Student Talk 145HERBERT KOHLC H A P T E R 1 0 Toward a National Public Policy onLanguage 163GENEVA SMITHERMANC H A P T E R 1 1 The Clash of "Common Senses": TwoAfrican American Women Become Teachers 179SHUAIB MEACHEMC H A P T E R 1 2 "We don't talk right. You ask him." 203JOAN WYNNEAppendix: Linguistic Society of America Resolution onthe Oakland "Ebonics" Issue 221

最近チェックした商品