JavaScript for Kids

個数:
電子版価格
¥4,166
  • 電子版あり

JavaScript for Kids

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781593274085
  • DDC分類 006.76

Full Description

JavaScript is the programming language of the Internet, the secret sauce that makes the Web awesome, your favorite sites interactive, and online games fun! JavaScript for Kids is a lighthearted introduction that teaches programming essentials through patient, step-by-step examples paired with funny illustrations. You ll begin with the basics, like working with strings, arrays, and loops, and then move on to more advanced topics, like building interactivity with jQuery and drawing graphics with Canvas. Along the way, you ll write games such as Find the Buried Treasure, Hangman, and Snake. You ll also learn how to: Create functions to organize and reuse your code Write and modify HTML to create dynamic web pages Use the DOM and jQuery to make your web pages react to user input Use the Canvas element to draw and animate graphics Program real user-controlled games with collision detection and score keeping With visual examples like bouncing balls, animated bees, and racing cars, you can really see what you re programming. Each chapter builds on the last, and programming challenges at the end of each chapter will stretch your brain and inspire your own amazing programs. Make something cool with JavaScript today! Ages 10+ (and their parents!)

Contents

Introduction
Part I: Fundamentals
Chapter 1: What Is JavaScript?
Chapter 2: Data Types and Variables
Chapter 3: Arrays
Chapter 4: Objects
Chapter 5: The Basics of HTML
Chapter 6: Conditionals and Loops
Chapter 7: Creating a Hangman Game
Chapter 8: Functions
Part II: Advanced JavaScript
Chapter 9: The DOM and jQuery
Chapter 10: Interactive Programming
Chapter 11: Find the Buried Treasure!
Chapter 12: Object-Oriented Programming
Part III: Canvas
Chapter 13: The canvas Element
Chapter 14: Making Things Move on the Canvas
Chapter 15: Controlling Animations with the Keyboard
Chapter 16: Making a Snake Game: Part 1
Chapter 17: Making a Snake Game: Part 2
Afterword: Where to Go from Here
Glossary
Index

最近チェックした商品