Policy-Making for Education Reform in Developing Countries : Policy Options and Strategies

個数:

Policy-Making for Education Reform in Developing Countries : Policy Options and Strategies

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 344 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781578868360
  • DDC分類 379.1724

Full Description

Policy-Making for Education Reform in Developing Countries aims at helping policymakers in developing countries better understand the processes and strategies for education reform, and the policy options available to them. This text focuses on the content of reform-options and strategies for achieving educational improvement at different levels of the system, e.g., primary, secondary, tertiary; for different sub-sectors, e.g., management, teachers; and for different purposes with which education systems are tasked, e.g., reaching peripheral groups of students, linking youth and employment. A holistic approach is increasingly recognized as essential to realizing the promises of education for the development of social and human capital-innovation in a global economy, sustained economic growth, social harmony and greater civic participation, decreased achievement gaps, and increased equity.

Contents

Part 1 ACCESS & EQUITY Chapter 2 Who (in the World) is Not in School? Toward a Policy Framework for Educating Marginalized Children and Youth Chapter 3 Policy Options for Early Childhood Development Chapter 4 Policy Options for Access to and Equity in Basic Education Chapter 5 Options in Nonformal Education Chapter 6 Learning For All: Alternative Models and Policy Options Part 7 QUALITY Chapter 8 Options to Improve Learning Acquisition Chapter 9 Policy Tools to Improve Teaching Chapter 10 Options for Improving the Management of Education Systems Chapter 11 Education Policies to Promote Social Cohesion Part 12 CONCLUSION Chapter 13 Towards National Strategies to Support Human Resource Development: East Asian Approaches

最近チェックした商品