効果的オンライン教育の設計<br>Designing Effective Online Instruction : A Handbook for Web-Based Courses

個数:

効果的オンライン教育の設計
Designing Effective Online Instruction : A Handbook for Web-Based Courses

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781578863877
  • DDC分類 371.3344678

Full Description

Designing online courses requires a radical change in the way instruction is presented to students. However, there are no research-based models using a systems approach available for designing Web-based instruction. This book introduces the ASSIST-Me Model to fulfill this need. ASSIST-Me, based on a recent Delphi study, offers an instructional design procedure specifically intended for online courses. Data obtained from professional instructional designers were synthesized into a model that contains essential elements to the design process, and Koontz, Li, and Compora present a step-by-step procedure to effectively create online instruction. The ASSIST-ME Model:

·Allows maximum flexibility when creating effective instruction, permitting the instructor to develop materials in order of preference;
·Eliminates the trial-and-error approach;
·Reduces the amount of design time once the model has been used;
·Increases student learning in a reasonable time.

This book should be used by faculty who teach instructional design courses, professional instructional designers, and teacher faculty who design instruction for online courses.

Contents

Part 1 Part 1: Theory and Research
Chapter 2 Online Instructional Design: What Is It?
Chapter 3 Learning Theory
Chapter 4 Distance Learning Research Findings
Part 5 Part 2: The ASSIST-Me Model for Web-Based Instruction
Chapter 6 Step 1: Analyze Instruction, Settings, and Students
Chapter 7 Step 2: State Performance Objectives for E-Learning
Chapter 8 Step 3: Select Instructional Materials, Organize Content, and Media
Chapter 9 Step 4: Implement Instruction
Chapter 10 Step 5: Solicit Student Response to Instruction
Chapter 11 Step 6: Test, Evaluate, and Revise Instruction
Chapter 12 Step 7: Maintenance of an Online Course

最近チェックした商品