All This Music Belongs to Nation : The WPA's Federal Music Project American Society

個数:

All This Music Belongs to Nation : The WPA's Federal Music Project American Society

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781572332522
  • DDC分類 780.7973

Full Description

Established in 1935 under the aegis of the Works Progress Administration, the Federal Music Project (FMP) was designed to employ musicians who were hard hit by the economic devastation of the Great Depression. All of This Music Belongs to the Nation is the first book-length study of the FMP and the many paradoxes and conflicts that marked its four-year existence.

As Kenneth J. Bindas points out, the FMP leadership was more conservative than that of the sister projects in art, theater, and writing. Its stated aim of "raising" the taste of musicians and citizens alike created a particular problem. Although many unemployed musicians came from the sphere of popular music, such as jazz and Tin Pan Alley, the FMP chose to emphasize "cultured" music, particularly the orchestral works of composers in the European classical tradition. Inevitably, this created tension within the project, as those musicians deemed "popular" received second-class treatment and, in the case of racial and ethnic minorities, were segregated and stereotyped. Despite these troubles, Bindas demonstrates, the FMP succeeded in bringing music to millions of listeners across the country.

最近チェックした商品