Getting the Most Out of IEPs : An Educator's Guide to the Student-Directed Approach

個数:

Getting the Most Out of IEPs : An Educator's Guide to the Student-Directed Approach

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781557669445
  • DDC分類 371.9043

Full Description

This handbook guides special educators as they support students with disabilities in leading their own individualized education program (IEP) planning process.The authors provide examples to break the IEP development process down into the essential component parts, assuring that not only are students improving their leadership and self-determination skills but also that legal requirements for IEP development are met. There have been relatively few books that directly address the meaningful creation of an IEP and none which directly demonstrate in a step-by-step process how students with disabilities can run their own IEP meetings. This is the definitive book on showing special educators, related school personnel, students, and families how students can run their own IEPs.

Contents

What Is a Student-Led IEP Process and Why Is It Important?; Student Awareness of the IEP Process; Student Involvement in Assessment; Student Involvement in Meeting Preparations; Transition Outcomes; Involvement With Peers Without Disabilities; Annual Goals; Assistive Technology; Evaluating Progress Toward Goals; Communicating with Team Members; Resources and Sample IEPs.

最近チェックした商品