Canada: the State of the Federation 2015 : Canadian Federalism and Infrastructure (Canada: the State of the Federation)

個数:

Canada: the State of the Federation 2015 : Canadian Federalism and Infrastructure (Canada: the State of the Federation)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 296 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781553394556
  • DDC分類 321.020971

Full Description

Renewing and expanding national infrastructure is critical to the wellbeing and productivity of Canadians and is one of the foremost challenges confronting our federal, provincial and municipal governments. Not only are the required investments dauntingly large for all three levels of government, but so too is the required level of intergovernmental cooperation if our goals are to be realized. The 2015 State of the Federation volume advances our understanding of these infrastructure challenges and identifies how best to resolve them. The contributors to the volume provide historical or international comparative perspectives and utilize legal, economic, or administrative approaches to examine the nature and magnitude of the so-called infrastructure deficit and the question of how best to finance the necessary investments. The possible roles played by deficits and debt are considered, together with options such as public-private partnerships and asset recycling, and a possible Aboriginal resource tax to finance the on-reserve infrastructure needs of First Nations. Considerable attention is also paid to pricing the use of infrastructure both to achieve efficiency in use and to avoid excess demand and an exaggerated perception of the required level of investment. Other contributors examine the infrastructure-investment-decision processes at the federal and provincial levels and consider the optimal allocation of responsibility for infrastructure investments among the different levels of government, and the related issue of the role of intergovernmental transfers to underwrite this allocation.

最近チェックした商品