Colonized Classrooms : Racism, Trauma and Resistance in Post-Secondary Education

個数:

Colonized Classrooms : Racism, Trauma and Resistance in Post-Secondary Education

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 198 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781552666531
  • DDC分類 378.1982997071

Full Description

In Colonized Classrooms, Sheila Cote-Meek discusses how Aboriginal students confront narratives of colonial violence in the postsecondary classroom, while they are, at the same time, living and experiencing colonial violence on a daily basis. Basing her analysis on interviews with Aboriginal students, Cote-Meek deftly illustrates how colonization and its violence are not a distant experience, but one that is being negotiated every day in universities and colleges across Canada. Cote-Meek traces how education for Aboriginal peoples has been, and continues to be, part of the colonial regime, which is marked by violence, abuses and poverty, and the ways this violence is experienced particularly by Aboriginal students and professors in universities. Drawing upon personal experience and qualitative research, the book essentially explores two questions: how do Aboriginal students confront curriculum on colonial history that is marked by violence? And what pedagogies might be useful in postsecondary classrooms for students that have suffered from colonial violence?

Contents

Acknowledgements Setting the Context Conceptualizing the Impact of the Colonial Encounter Negotiating the Culture/Colonial Divide in the Postsecondary Classroom Negotiating Race in the Postsecondary Classroom Trauma in the Classroom Resisting Ongoing Racism and Colonialism in the Postsecondary Classroom Closing the Circle: The Possibilities for Transformational Pedagogy References

最近チェックした商品