Learning to Leave : The Irony of Schooling in a Coastal Community

個数:

Learning to Leave : The Irony of Schooling in a Coastal Community

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781552662298
  • DDC分類 371.291309716

Full Description

It has been argued that if education is to be democratic and serve the purpose of social and cultural elevation, then it must be generic and transcend the specificity of the locale. Corbett's case study of Digby Neck, Nova Scotia, which shows continuing rates of highschool drop-out among youth in rural and coastal communities, particularly among young men, illustrates the failure of this approach.

Contents

Introduction: A Protracted struggle: An Analysis of Rural Resistance and Normalization in Canadian Educational Policy * Reconceptualizing Resistance: Habitus, Discourse and Place * Study Area and Methodology * Who Stays, Who Goes and Where: Education and Migration on Digby Neck 1963-1998 * Parallel Education Systems: the Classes of 1963-1974 * the Boom Years: the Classes of 1975-1986 * Surviving the Crisis: the Classes of 1987-1998 * Conclusion * Bibliography * Index

最近チェックした商品