Developing Educationally Meaningful and Legally Sound IEPs (Special Education Law, Policy, and Practice)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Developing Educationally Meaningful and Legally Sound IEPs (Special Education Law, Policy, and Practice)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 242 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781538138007
  • DDC分類 371.9046

Full Description

The purpose of this book is to assist readers to use better practices when developing educationally meaningful and legally sound Individualized Education Programs (IEPs). Beginning with the history and purpose of IEPs, this book examines the context and reasons IEPs were first created. The core chapters address better practices in conducting assessments, developing present levels of academic achievement and functional performance statements, crafting measurable annual goals, determining special education services, and monitoring and reporting on students' progress. The authors also discuss placing students with disabilities in the least restrictive environment (LRE) and provide forms and graphics to assist in developing students' special education programs.

Contents

Introduction
1 A Brief History of Free Appropriate Public Education and Individualized Education Programs
2 The Courts and Free Appropriate Public Education
3 Foundations - IEP Development: Procedural, Substantive, and Implementation Requirements
4 The IEP Process and Components: Ensuring Meaningful Parental Participation and Conducting the IEP Meeting
5 The IEP Process and Components: Conducting Assessments and Crafting Present Levels of Academic Achievement and Functional Performance
6 The IEP Process and Components: Developing Measurable Annual Goals and Monitoring Student Progress
7 The IEP Process and Components: Developing Special Education Services, Related Services, and Supplementary Aids and Services
8 Determining Placement
Epilogue

最近チェックした商品