Strong Foundations in Early Mathematics

個数:
電子版価格
¥4,856
  • 電子版あり

Strong Foundations in Early Mathematics

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 168 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781529791198
  • DDC分類 372.7

Full Description

Developing the building blocks for mathematics. This book supports early years teachers and practitioners to enable children to build Strong Foundations in Mathematics. It focuses on children's learning and development in mathematics in the critical reception year.  It supports trainee teachers and early years students to reflect on their own mathematics learning and how this influences their teaching and subject confidence. It acknowledges the uniqueness of the early years and explores the mathematical pedagogies of the EYFS. Importantly, the book challenges the assumption that early years mathematics is 'not proper maths'.

Contents

Part I: Mathematical landscapes and foundations
Introduction to Part I
Chapter 1: Introduction - Why does early mathematics matter?
Chapter 2: Maths and me - The importance of your relationship with maths
Chapter 3: Developing subject-matter knowledge - Identifying gaps and misconceptions
Part II: Key principles of effective mathematical pedagogy
Introduction to Part II
Chapter 4: The Subject Knowledge Quartet - Outlining a framework for effective support of maths learning
Chapter 5: What's the point? - Awareness of purpose in mathematical learning
Chapter 6: Where do I start? - Identifying and developing good starting points and examples
Chapter 7: How do I show the maths? - Modelling, demonstrating and the use of resources
Chapter 8: What's a good question? - Encouraging mathematical talk and developing reasoning
Chapter 9: How do I develop connections? - Linking content and concepts
Chapter 10: What if they ask...? Responding to the unexpected
Chapter 11: Transitions

最近チェックした商品