5歳児以下のための幼児期リテラシー<br>Early Literacy for Under-Fives

個数:

5歳児以下のための幼児期リテラシー
Early Literacy for Under-Fives

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781529770353
  • DDC分類 372.6

Full Description

Embracing a multi-modal approach to early literacy, this textbook supports students as aspiring early years professionals with their understanding of early reading for under-fives and the critical links to language, literacy, and learning. This book looks at early literacy in all its forms including mark-making, sharing stories, making music and covers the breadth of literacy learning opportunities that take place outdoors and in museums, art galleries and more. With chapters on phonics, the deficit model, digital literacies and storytelling, this book is packed with everything you need to support you on your degree and help you to develop into a literacy advocate for under-fives.

This key text features individual chapter overviews that enable you to review and rethink, activities that bring theory into practice, and engaging case studies to provoke deeper thought. With reflection points, and 'review and rethinking pedagogy' sections, this interactive book emphasises the importance of engaging young children with early literacy activities.

Contents

Chapter 1: Introduction
Chapter 2: Early Reading - What This Is
Chapter 3: Early Reading - What This Is Not
Chapter 4: Understanding Early Reading in a Wider Literacy Context
Chapter 5: Early Reading and Phonics: Systematic Synthetic Phonics
Chapter 6: The Deficit Model of Reading and Literacy
Chapter 7: Being a 'Reading' Professional and a Literacy Advocate for Under-Fives
Chapter 8: Language and Literacy - the Bigger Picture
Chapter 9: Digital Literacies and Multi-Modality
Chapter 10: Storytelling, not 'Herding Sheep'
Chapter 11: Taking the Lead on 'Literacy' for Under-Fives
Chapter 12: Final Thoughts

最近チェックした商品