幼児教育のグローバルな視座<br>Global Perspectives of Early Childhood Education : Valuing Local Cultures

個数:
電子版価格
¥5,324
  • 電子版あり

幼児教育のグローバルな視座
Global Perspectives of Early Childhood Education : Valuing Local Cultures

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781529717822
  • DDC分類 372.21

Full Description

This text offers students rich local cultural examples of Early Childhood Education from around the world. Informed by first-hand research and practice, the book provides authentic snapshots of ECE from countries, including Afghanistan, Australia, Ghana, Nigeria, Brazil, Eswatini, Mongolia, Nepal, Sami children of Finland, and Syrian refugee children, enabling readers to better understand the wider determinants influencing the multiplicity and diversity of children's daily experiences. With expert contributors drawn from across the world, this book is essential reading for those interested in global perspectives on early childhood.

Dr Naomi McLeod is a Senior Lecturer in Early Childhood Education at Liverpool John Moores University.

Dr Emem E.Okon develops professional development programmes for educational practitioners in Nigeria.  

Diane Garrison is an anti-racist, educator, leader and community mentor. 

Dr Diane Boyd is a Senior Lecturer in Early Childhood Education at Liverpool John Moores University.

Dr Angela Daly is a Reader in Education and Global Learning at Liverpool John Moores University.

  

 

 

Contents

Part 1: Early Childhood Education in a Range of Countries
Chapter 1: Early Childhood Education in Afghanistan - Rachel Maranto
Chapter 2: Kids on Country: An Indigenous Programme in Australia - Catrina Luz Aniere, Sandra Wooltorton and Diane Boyd
Chapter 3: Early Childhood Education for Indigenous Children in Brazil - Naiara Unzurrunzaga Martínez and Lidia Cerqueira
Chapter 4: Early Childhood Development and Education in The Kingdom of Eswatini - Cristian Fabbi, Tarja Karlsson Häikiö and Emem E. Okon
Chapter 5: Early Childhood Education in Ghana - Naomi McLeod, Diane Garrison, Monika Quarcoo and Dominika Zbyl
Chapter 6: Early Childhood Education for Nomadic Children in Mongolia - Julia Morgan and Tumendelger Sengedorj
Chapter 7: Early Childhood Education and Development in Nepal - Kishore Shrestha, Babu Kaji and Angela Daly
Chapter 8: Early Childhood Education in Nigeria - Emem E. Okon
Chapter 9: Early Childhood Education for Indigenous Sámi Children of Finland - Tarja Karlsson Häikiö, Pigga Keskitalo and Liisa Lohilahti
Chapter 10: Early Childhood Education and Care for Syrian Refugee Children in Lebanon, Jordan and Turkey - Julia Morgan
Part 2: Pedagogical Themes
Chapter 11: Democratic Learning: Participation and Children's Rights
Chapter 12: Playful Learning
Chapter 13: Identity and a Sense of Belonging
Chapter 14: Outdoor Learning Environments
Chapter 15: Learning at Home and in the Community
Chapter 16: School Readiness and Formal Learning
Chapter 17: Culturally Respectful Professional Development

最近チェックした商品