幼児期学習理論<br>Children's Learning in Early Childhood : Learning Theories in Practice 0-7 Years

個数:

幼児期学習理論
Children's Learning in Early Childhood : Learning Theories in Practice 0-7 Years

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781529716252
  • DDC分類 372.21

Full Description

Everything you need to know about Learning Theories in Early Childhood practice.

This book explores the key theorists and theories that form the foundation of learning and development in early childhood. Building your own understanding and knowledge of children's learning, it then helps you develop the skills of translating theory into practice.

How does this book support you?

·  The structure of the book mirrors your student learning journey, to compliment your course and seminar reading.

·  Parts 1 and 2 help you develop your reflective and analytical skills through critical questions, photographs and discussion points.

·  Part 3 gives real life case studies to help you understand how the theories can be practically applied in settings to improve your own practice.

Contents

Part I: The Early Pioneers
Chapter 1: Recognising the concept of child
• The emergence of childhood
• Seeing nature in children's learning
• Valuing emotional growth in early learning
• Recognising the value of play in early learning
• The need for social reform
• Advancing understanding in intellectual development
Part II: Modern Perspectives
Chapter 2: Emotional learning in childhood
• What does emotional learning look like?
• Emotional intelligence
• Self-efficacy
• Attachment
Chapter 3: Social learning in childhood
• What does social learning look like?
• Language and social learning
• The ethics of care
• Behaviourism and its relevance for social learning today
Chapter 4: Cognitive development and learning
• Intellectual development
• Play as a pedagogic approach
• Viewing learning from the child's perspective
• Learning: can we really make it happen out of doors?
Chapter 5: Practice outside of the mainstream
• Loris Malaguzzi and Reggio Emilia
• Te whakiri
• Sure Start
• Instrumental enrichment
• The contribution of neuroscience
• Digital learning in early childhood
Part III: Seeing Theory in Practice
Chapter 6: Play as a pedagogic approach
Chapter 7: Emotional learning in early childhood
Chapter 8: Social learning in early childhood
Chapter 9: Language and learning
Chapter 10: Health and wellbeing

最近チェックした商品