Research Methods in Psychology : Your Essential Guide

個数:
  • 予約

Research Methods in Psychology : Your Essential Guide

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 424 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781529685169

Full Description

Fresh, friendly and accessible, this book makes psychology research methods come alive.

Calmly steering readers through the research process, it covers all stages - from theory, generating research topics and being an ethical researcher to data collection, analysis and writing up - without overwhelming jargon.

It also:

Covers qualitative and quantitative methods equally, supporting readers to choose the best approach for their project;
Spotlights contemporary research on body positivity, social media, K-Pop and more, as well as critically revisiting canonical studies;
Celebrates diversity and inclusivity, encouraging students to consider positionality, act ethically, and be reflexive;
Showcases real student projects on topics such as mental health, immigration, and consent, inspiring readers about the possibilities of their research.

Taking the fear out of research methods, this is the perfect guidebook for undergraduate psychology students embarking on their own research journey or finessing their research methods knowledge.

Contents

Part 1: Planning Your Research
Chapter 1: What is Research and Why Do We Do It?
Chapter 2: Choosing Your Research Topic
Chapter 3: Your Theoretical Approach
Chapter 4: Research Design
Chapter 5: Research Ethics
Chapter 6: Recruiting Participants and Sampling
Part 2: Data Collection Methods
Chapter 7: Interviews and Focus Groups
Chapter 8: Questionnaire Design
Chapter 9: Experiments
Chapter 10: Secondary Data Analysis
Chapter 11: Vignettes, Media, Photovoice and Story Completion
Part 3: Data Analysis Methods
Chapter 12: Thematic Analysis
Chapter 13: Phenomenology
Chapter 14: Discourse Analysis
Chapter 15: Univariate Analysis
Chapter 16: Bivariate Analysis
Chapter 17: Multivariate Analysis
Part 4: Finishing Off Your Research
Chapter 18: Writing Up Your Study
Chapter 19: Reflecting on Your Research

最近チェックした商品