Assembling Comparison : Understanding Education Policy through Mobilities and Assemblage (Bristol Studies in Comparative and International Education)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Assembling Comparison : Understanding Education Policy through Mobilities and Assemblage (Bristol Studies in Comparative and International Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 148 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781529231304

Full Description

This book combines assemblage theory and policy mobilities to inform the study of comparative and international education (CIE), focusing on education policy and how such policy moves are enacted.
These approaches challenge taken-for granted and universalizing concepts in policy research and policy work in CIE - such as the nation-state, policy making/policy enactment, global/local, Global North/Global South - and highlight how policy is contingent on emerging through complex relations between people and places.
Using illustrative cases drawn from research and practice in CIE and education development, the book demonstrates how these ideas can be used in the analysis of policy and the application of this approach in real life.

Contents

1. Why Policy, Why Comparison?
2. Policy Mobilities and Assemblage Theory: Key Concepts
3. Policy Mobilities and Assemblage Theory: A Conjoined Approach
4. Where (and When) Is Policy?
5. What Is Policy?
6. Why Is Policy?
7. How to Research Policy?
8. (Re)assembling Comparison