Inside the English Education Lab : Critical Qualitative and Ethnographic Perspectives on the Academies Experiment

個数:
  • ポイントキャンペーン

Inside the English Education Lab : Critical Qualitative and Ethnographic Perspectives on the Academies Experiment

  • ウェブストア価格 ¥26,723(本体¥24,294)
  • Manchester University Press(2022/08発売)
  • 外貨定価 US$ 130.00
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,210pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • ウェブストア価格 ¥23,608(本体¥21,462)
  • Manchester University Press(2022/08発売)
  • 外貨定価 UK£ 85.00
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,070pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781526145383
  • DDC分類 379.41

Full Description

Inside the English education lab offers a range of qualitative and ethnographic explorations of the academies programme in England. Drawing on examples from primary and secondary academy institutions, a free school and Multi Academy Trusts, the collection explores how promises of academy policy are often at odds with everyday practice. Data and evidence throughout the collection highlight a multitude of ways in which the academies 'experiment' retrenches rather than reforms inequalities. Methodological insights and innovations are also a central feature of the collection, where authors interrogate what it means to collect and produce data in the current political context.

Contents

Foreword - Diane Reay

Introduction: A time and a place: doing critical qualitative and ethnographic work across an academised educational landscape - Christy Kulz, Ruth McGinity and Kirsty Morrin

Part I - 'Privatisation': Positioning policies and publics: academies, governance and agency
1 Academisation and the law of 'attraction': an ethnographic study of relays, connective strategies and regulated participation - Andrew Wilkins
2 When the MAT moves in: implications for legitimacy in terms of governance and local agency - Helen Ryan-Atkin and Harriet Rowley

Part II - 'Practice': Schooling the body and bodies in schooling: practice, strategy and the everyday
3 Free schools, inclusion and social capital of children with special educational needs and disabilities - Clara R. Jørgensen and Julie Allan
4 The great education 'permanent revolution'? Shape-shifting academies and degrees of change (and 'success') - Katie Blood
5 What 'these kids' need: discipline, misrecognition and resistance in an English academy school - Sarah Leaney

Part III - 'Reflexivity': In the contours and on the margins: re-imagining the academy
6 Producing the academy school: Foucault and the study of policy production - Jodie Pennacchia
7 The 'contradictory space' of the entrepreneurial academy: critical ethnography, entrepreneurship education and inequalities - Kirsty Morrin
Conclusion - Embedding an educational settlement: coercion, contestation and localised struggles - Christy Kulz, Kirsty Morrin and Ruth McGinity

Afterword: Polyvalent and incoherent: the academies programme and the English educational apparatus - Stephen J. Ball

Index

最近チェックした商品