Good Pictures Are a Strong Weapon : Laura Gilpin, Queerness, and Navajo Sovereignty

個数:

Good Pictures Are a Strong Weapon : Laura Gilpin, Queerness, and Navajo Sovereignty

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781517910730
  • DDC分類 979.10049726

Full Description

What are the limits of political solidarity, and how can visual culture contribute to social change?

A fundamental dilemma exists in documentary photography: can white artists successfully portray Indigenous lives and communities in a manner that neither appropriates nor romanticizes them? With an attentive and sensitive eye, Louise Siddons examines lesbian photographer Laura Gilpin's classic 1968 book The Enduring Navaho to illuminate the intersectional politics of photography, Navajo sovereignty, and queerness over the course of the twentieth century.

 

Gilpin was a New York-trained fine arts photographer who started working with Navajo people when her partner accepted a job as a nurse in Arizona. She spent more than three decades documenting Navajo life and creating her book in collaboration with Navajo friends and colleagues. Framing her lesbian identity and her long relationship with the Navajo people around questions of allyship, Good Pictures Are a Strong Weapon addresses the long and problematic history of White photographers capturing images of Native life. Simultaneously, Siddons uses Gilpin's work to explore the limitations of White advocacy in a political moment that emphasized the need for Indigenous visibility and voices.

 

Good Pictures Are a Strong Weapon introduces contemporary DinÉ (Navajo) artists as interlocutors, critics, and activists whose work embodies and extends the cultural sovereignty politics of earlier generations and makes visible the queerness often left implicit in Gilpin's photographs. Siddons puts their work in conversation with Gilpin's, taking up her mandate to viewers and readers of The Enduring Navajo to address Navajo aesthetics, traditions, politics, and people on their own terms.

 

 

Retail e-book files for this title are screen-reader friendly with images accompanied by short alt text and/or extended descriptions.

最近チェックした商品